Община Хасково
П Р О Г Р А М А
за
ФИНАНСОВА СТАБИЛИЗАЦИЯ ПРЕЗ БЮДЖЕТНАТА 2010 ГОДИНА
Настоящата ПРОГРАМА ЗА ФИНАНСОВА СТАБИЛИЗАЦИЯ е разработена във връзка с Решение № 484 от 26.02.2010 г. на Общински съвет Хасково. Същата има за цел да осигури финансовата стабилност на Община Хасково и структурите към нея, чрез ефективно управление на ресурсите си в период на икономическа криза през бюджетната 2010 година.
Наличието на неразплатени разходи от минали години в Община Хасково и структурите към нея, наложи изработване на антикризисната програма с помощта на която да се осигури изпълнението на бюджет 2010 г.
Предложените по-долу мерки и действия от общинската администрация, биха могли да неутрализират негативните последици от кризата и в структурите от функция “Образование”, общинските предприятия и останалите от функции “Здравеопазване”, “Социални дейности” и “Култура”
На пръв прочит програмата показва мерки за финансова стабилизация касаещи всички структури, но следва да се има предвид, че разпоредителите с бюджетни кредити изпълняват специфични дейности, за който следва да се разработят и специфични оздравителни мерки.
Звената от най-голямата функция “Образование” са на делегиран бюджет и отговорностите по евентуална финансова дестабилизация се носи от ръководителите им. От заложените в техните програми мерки ще зависи степента на отговорно и професионално разглеждане на проблематиката, както и адекватността на решенията им, съобразени с възможностите за икономии и намиране на допълнителни приходоизточници.
Тази програма е и условие, Общината да даде увереност пред Министерство на финансите или пред кредитни институции за евентуално ползване на безлихвен заем от Централния Бюджет или лихвени банкови кредити, за покриване на нуждите от временно финансиране на разходите по проекти и програми от ЕС, до тяхното признаване и възстановяване от програмите.
Програмата включва изпълнение на мерки в следните основни направления:
- ОПТИМИЗАЦИЯ НА СТРУКТУРИТЕ И ЧИСЛЕНИЯ СЪСТАВ;
- ПОДОБРЯВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА УСЛУГИТЕ;
- ПОВИШАВАНЕ СЪБИРАЕМОСТТА НА МЕСТНИТЕ ПРИХОДИ;
- ОПТИМИЗИРАНЕ НА РАЗХОДИТЕ;
- ПОВИШАВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА РАЗХОД/ПОЛЗА.
Съобразно извършените анализи за първостепенния и второстепенните разпоредители се предприемат следните мерки:
І. ПО ОТНОШЕНИЕ ЗАВИШАВАНЕ НА СОБСТВЕНИТЕ ПРИХОДИ И ДРУГИ ПРИХОДОИЗТОЧНИЦИ ДАНЪЧНИ ПРИХОДИ
Данък върху недвижимите имоти
- Увеличаване на броя съставени актове по чл.107 и чл.105 от ДОПК и завършване на процедурата използвайки правомощията които се дадоха на общинските органи по приходи с чл.4, ал.3 на ЗМДТ - на публични изпълнители.
- Ежемесечно изпращане на писма до лица, за които имаме сведения от Службата по вписванията, че са осъществили сделки, но не са подали декларация за облагане.
- Увеличаване броя на проверките на място относно декларираните данни (етажност, конструкция и др.), които участват в определянето на данъчната оценка.
- Своевременно уведомяване данъкоплатците чрез пощенски пратки за размера на дължимия данък за 2010г., както и информиране на гражданите за отстъпките при предсрочното му плащане.
- приемането на документи за извършване на услуги да става при пълно издължени от лицата и фирмите данъци и такси по ЗМДТ.
Данък върху превозните средства
- Увеличаване на броя съставени актове по чл.107 от ДОПК и завършване на процедурата до принудително събиране.
- Обработка на списъците с изтекъл срок на ТЕЛК (което прави освобождаването от данък невалидно) до 01.03.2010г., когато стартира кампанията за събиране на текущия данък.
- По отношение на банковите плащания ще продължи изпращане на съобщения до данъчно-задължените лица, които превеждат данък за придобиване на моторно-превозно средство, но не го декларират в законовия 2- месечен срок и съответно то не може да бъде обложено.
- Ежемесечна обработка на списъци от КАТ за регистрирани МПС и сверяване с базата данни на Дирекцията дали са декларирани.
Патентен данък
- Увеличаване на броя съставени актове по чл.105 от ДОПК и завършване на процедурата до принудително събиране.
- Увеличаване броя на проверките на място и съставяне на актове при несъответствие.
- Увеличаване броя на проверките на място на лица, подали декларация за преустановяване на дейността в края на 2009 г. дали не осъществяват такава през настоящата година.
НЕДАНЪЧНИ ПРИХОДИ
- Увеличаване броя на екипите, осъществяващи планови и внезапни проверки по деклариране и своевременно издължаване на:
* такса битови отпадъци;
* туристическа такса;
- да не се обслужват граждани и фирми – длъжници към Дирекция “Общинска данъчна дирекция”, длъжници по договори от наеми, рекламна дейност, продажби, туристическа такса и др.п. /включени в общинския “Регистър на длъжници”/.
- осъществяване на вътрешен контрол, относно периодичното изпращане на уведомителни писма за съществуващи задължения към Община Хасково във връзка с издадени НП.
- увеличаване събираемостта на просрочени вземания по Наказателни постановления издадени от Общинска полиция и РД на МВР, по Закона за движение по пътищата и такива издадени от Дирекция ”ПНОВК.
- директорите на дирекции към Община Хасково да осигурят длъжностни лица за сформиране на съвместни проверяващи екипи с участието на служителите от дирекция „Общинска данъчна дирекция” към Община Хасково с цел увеличаване на приходите от местни данъци, такси, цени на услуги и наеми.
- началник отдел „Вътрешен одит” да създаде необходимата организация за извършване на одити по всички приходни направления, касаещи местните приходи. На база констатираните изводи и дадените препоръки от отдел „ВО” да се изготвят и мерки за увеличаване на местните приходите на Община Хасково
Приходи от продажба на активи, наеми
- да се прецизира процеса по продажбите на недвижимата общинска собственост. Продажбите да се извършват след задълбочен анализ за очакваните ползи от тях, съобразени с действителния пазар на недвижимо имущество /сгради, жилища, УПИ и др.п./.
- в случаи, че не може да се реализира предвидения приход от концесията, свързана с изграждането на подземен и надземен паркинг, да се разгледа друга възможност за реализиране на приходи от терена при запазване на основната му функция.
- да се търсят възможности за придобиване на военните имоти на територията на Общината, - безвъзмездно или чрез ликвидиране на техни задължения към община Хасково, което ще доведе до увеличаване както на приходите от собственост така и на другите неданъчни приходи от такси и услуги;
- Дирекция „ОС”, която изготвя договорите за отдаване на общинските жилищни и нежилищни имоти, следва да извърши прецизиране и оптимизиране на договорите, имайки предвид заложените лихви и неустойки по същите. При наличието на некоректни платци Дирекция „ОС” следва да подава информация в Дирекция „ПНОВК” за предприемане действия за събиране на дължимите суми по съдебен ред.
При констатирано неплащане на наемната цена или консумативните разноски за срок по-дълъг от три месеца, своевременно да се предприемат ефективни мерки за прекратяване на наемните правоотношения, в съответствие с изискванията на чл.46, ал.1, т.1 от Закона за общинската собственост. По преценка от ръководството, този срок може да се съкрати на два месеца.
- да се предоставят на кметовете на населени места, по-голяма част от приходите от продажба на общинска собственост, спрямо полагащата им се такава с цел да се стимулира инициативата им за намиране на нови приходи.
За намиране на допълнителни приходоизточници в условията на икономическа криза, Община Хасково следва да предприеме следните мерки :
Такса за ползване на тротоари, площадки, улични платна и др.
1. Извършване на стриктен контрол относно заявената квадратура и реално използваната площ, на обектите от служителите в дирекция „ПНОВК”.
2. Да се изготви регистър с данни за общия брой на обектите, които заплащат цена за право на разполагане по чл.56 от ЗУТ.
Такса административни услуги
За предоставянето на всички видове административни услуги на физически или юридически лица да се изисква Служебна бележка удостоверяваща наличието или липсата на задължения към Община Хасково. По този начин ще се повлияе на събираемостта на приходите от Община Хасково.
Цени на услуги
1. Дирекция "ПНОВК" да разработи методика за събиране на установените суми, съгласно съставен констативен протокол от физически и юридически лица, причинили вреди на съоръжения от техническата инфраструктура, с оглед възстановяване на причинените вреди за сметка на лицето, което ги е причинило.
2. Дирекции „СИПЕ” да преразгледат предложение за определяне на срока на депозитната вноска, представляваща гаранция за некачествено възстановяване на извършените проводи на инженерната инфраструктура за кабели за ел. и телефони, за водопровод и канализация, за топлопровод и газопровод /„ВиК”, „EVN”, „БТК”, и др./ за минимум 12 месеца, през което време наистина се проявяват нередностите в изпълнението.
3. С цел постигането на по-голяма справедливост при заплащането на цената за право на разполагане от страна на търговците е необходимо да се въведе нова цена за ползване на складовите помещения в търговските обекти. До сега за тези складови помещения търговците заплащаха цена като за обекти обособени като самостоятелни складове.
ЗА КМЕТСТВАТА
С цел увеличаване на приходите и подобряване на климата за развитие на малкия и среден бизнес на територията на кметствата, следва да се разширят възможностите за поставяне на нови преместваеми обекти за разнородни дейности.
Допълнителни приходи могат да се събират и от отдаване под наем на земеделска земя и земя в регулация – общинска собственост.
ПРИХОДИ ОТ РЕКЛАМА
Дирекция „УТ” да създадат организация по обхващането на всички РИЕ и указателни табели, разположени на територията на районите.
Периодично да се проверява за поставени неправомерно РИЕ и своевременното им демонтиране.
ЗА ВСИЧКИ ПРЕДОСТАВЯНИ УСЛУГИ НА ФИЗИЧЕСКИ И ЮРИДИЧЕСКИ ЛИЦА ОТ ОБЩИНА ХАСКОВО ДА СЕ ИЗИСКВА СЛУЖЕБНА БЕЛЕЖКА УДОСТОВЕРЯВАЩА ЛИПСАТА НА ЗАДЪЛЖЕНИЯ КЪМ ОБЩИНАТА.
ДРУГИ
- спонсорство за популяризиране на физически и юридически лица при провеждане на културни и спортни мероприятия /фестивали, международни турнири, участия в панаирни изложения и др.п./.
- набиране на дарения в парична форма и “в натура” за подпомагане изпълнението на функциите на Общината в различните сфери на действие.
- кандидатстване по проекти за външно финансиране от Европейските фондове.
ІІ. ПО ОТНОШЕНИЕ НА ИЗВЪРШВАНИТЕ РАЗХОДИ
Политиката на общинската администрация през 2010 г. е оптимизиране на административните разходи за издръжка, което би довело до пряко понижение на отделените средства за обслужване дейността на отделите и дирекциите. За целта е необходимо да се преразгледат детайлно тези разходи, като техния размер трябва да е достатъчен, за да осигури нормалното и безпрепятствено протичане на работния процес.
- да не се допуска извършването на бюджетен разход без предварително валидиране на “Заявка за поемане на задължение” съгласно СФУК на Община Хасково;
- оптимизиране числеността на персонала на администрацията и в администрациите на местните дейности на общината предвид функционалните задължения, съвместяване на длъжности, работа при намален работен ден, ако е необходимо;
- строг контрол на разходите, формиращи допълнителни плащания от фонд РЗ /извънредния труд да бъде сведен до минимум, като за Общинска администрация е допустим за служителите на Дирекции “ПНОВК”, „ГРАОН” и „Администрация” (шофьорите, изпълняващи служебните си задължения по време на командировка в почивни и празнични дни и служителите, обслужващи граждани след изтичане на работното им време);
- ограничаване на разходите за командировки в страната и чужбина;
- ограничаване на телефонните разходи на общинската администрацията и кметствата. Определените до 2010 г. лимити да бъдат занижени с до 50% със Заповед на Кмета на Община Хасково;
- въведеното лимитно ограничение при ползване на GSM апарати до 2010 г. в администрацията и кметствата на общината да се занижи с до 50 %, като в определения лимит не влиза ДДС и такса обслужване, временно, до преодоляване на финансовата криза. Всяка промяна на лимитите следва да се съгласува със Секретар на Община Хасково и Директор дирекция „Администрация” и оформи със Заповед на Кмета;
- ограничаване на транспортните разходи до 1/3, което да се разпише със Заповед на Кмета на Община Хасково. Автомобилите да се зареждат с гориво с по-ниска цена - А95 H, а не с най-високата цена /Raсing/;
- във връзка с отоплението на административната сграда на Община Хасково с климатици, да се извършва мониторинг на необходимостта от използването им;
- голямо перо от разходите са тези за ремонт и части на автомобилния парк на Община Хасково. С цел опазване сигурността на шофьорите и пътуващите в автомобилите, както и за прецизиране на разходите за основен и текущ ремонт на автомобилите, всеки автомобил да влиза за ремонт /без аварийните/ само след докладна записка от Ст. специалист “Транспорт”, изготвена със съответната професионална обосновка, съгласувана от Дирекции “Администрация”, “ФСД”. Следва да се въведат подобни ограничения и от второстепенните администрации, по ред определен от ръководителите им;
- ограничаване и контролиране на разходите за закупуване на канцеларски материали и офис консумативи. По възможност да се изготвят доклади от началниците на отдели за необходимите им за месеца консумативи на база предходни месеци, като се прецизират и обосноват нуждите, а впоследствие се разходват максимално ефективно;
- да се прекрати процеса на подмяна на остарялото обзавеждане в сградата, както и закупуване на ново обзавеждане. Закупуването на Дълготрайни материални активи да се извършва само след валидирана “Заявка за поемане на задължение”, т.е. само при осигурен бюджетен кредит. Заявките за поемане на задължение да се валидират само при обосновано доказана необходимост от директора на съответната дирекция;
- при възможност /без извършване на допълнителни разходи за оборудване/ да се прилага система на обмен на информация между дирекциите по електронен път, която да замени писмената кореспонденция. В резултат биха били реализирани икономии на: хартия, тонер касети, други консумативи;
- при възможност, уведомителни писма и инструкции, които се отнасят до второстепенните разпоредители с бюджетни кредити да се изпращат по електронен път, чрез Интернет;
- реализиране на икономии от намаляване на енергийни разходи, като се извърши одит на енергийната ефективност и разходите за енергия на общински обекти в това число и улично осветление;
- инсталиране на енергоспестяващо оборудване за осветление (общински обекти и улично осветление), като за уличното осветление на Общината се подменят всички живачни лампи с натриеви, а лампите с нажежаема жичка използвани за осветление на общинските обекти да се подменят с енергоспестяващи;
- изготвяне на софтуерна програма за контрол на разходите на ел. енергия за улично осветление, ток и вода на общински обекти и предприятия;
- наблюдение, следене и контрол, относно отчитането на измервателната апаратура за ток, вода, горива, като във всеки общински обект (училище, детско заведение, и др.) Извършване на контрол по фактурираната енергия /ток, вода, горива/ по предоставени фактури и своевременно изплащане на средствата за извършените разходи, с цел не начисляване на лихви по забавени плащания. Своевременно уведомяване за допуснати грешки по отчитане и фактуриране на консумираната енергия за възстановяване на надвзетите средства.
- търсене на отговорност от фирми или физически лица, причинили щети на съоръжения от техническата инфраструктура, като за целта при констатиране на извършено нарушение или вреда се изготвят съответните констативни протоколи, необходими за издаване на съответното наказателно постановление за възстановяване на вложените от община
Хасково средства при възстановяване на щетата;
- Осъществяване на строг контрол върху всички разходи на всички доставчици финансирани от Община Хасково;
- Основните ремонти на сградния фонд на учебните и социалните заведения ще се финансира единствено със средства, от делегираните им бюджети и от програми и проекти;
- Извършване само на аварийни ремонти в останалите второстепенни заведения на местно финансиране;
- Разкриване на нови социални дългосрочни услуги да става само, като държавно делегирани дейности след приключване на финансиране от средства по ОП на ЕС (Защитено жилище за младежи напускащи специализираната институция ДДЛРГ „Проф. д-р Асен Златаров”);
- Намаляване на разходите за дейности спрямо 2009 г., както следва:
* Спортния календар – да се редуцира броят на проявите, като се дава приоритет на поети вече ангажименти за спортни прояви в училищата и за празника на град Хасково; материално стимулиране на клубове по Решение на Общински съвет да се запази на нивото на 2009 г.
* Културния календар –– Целта е да се обезпечат финансово на първо място националните и градските събития, чийто основен организатор е Община Хасково. Общината да сведе до минимум отпечатването на флаери, брошури и други информационни материали във връзка с културната програма. Да се използва максимално ресурса от местни общински състави и формации. Да се разгледа възможността за въвеждане такси за участие на лицата в международни и национални конкурси в рамките на културния календар на гр. Хасково.
- Предприемане на нужните превантивни мерки за недопускане на неизпълнение на заповеди на Кмета на Община Хасково, касаещи премахване или събаряне на незаконни и други постройки. Целта е да се сведе до минимум принудителното изпълнение на горепосочените заповеди и извършваните във връзка с тях разходи;
- Прецизиране на броя, начина и средствата при осъществяване на охранителна дейност на общински обекти;
РАЗДЕЛ ПЪРВИ
1. МЕРКИ, СВЪРЗАНИ С ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИХОДОИЗТОЧНИЦИ
1.1. Анализ на обективно възможния обем данъчни приходи и тяхната събираемост през 2010 г..
Срок за изпълнение: постоянен
Отговорник: Директор на дирекция „ОДД”
1.2. Разработване на програма с максимално възможните мерки и средства за събиране на стари вземания.
Срок за изпълнение: 31.04.2010 г.
Отговорник: Дир. дирекция „ОДД”
1.3. Разработване и утвърждаване от Кмета на График за проверки на търговски обекти на територията на гр. Хасково и изготвяне на тримесечни доклади за резултатите от проверките.
Срок за изпълнение:15.04.2010 г.
Отговорник: Н-к отдел “КОРЗ ”
1.4. Изготвяне на Заповеди на Кмета на Община Хасково за сформиране и работа на проверяващи екипи и техните задължения. В т.ч. Заповед за Комисии по установяване несъответствия по типа и конструкцията на жилищните сгради в подадените от гражданите декларации по чл.14 от ЗМДТ.
Срок за изпълнение: постоянен
Отговорник: Директори на дирекции „ПНОВК” и „УТ”
1.5. Участие на Община Хасково в разработването на проекти с външно финансиране, с цел подобряване материалната база и административното обслужване.
Срок за изпълнение: постоянен
Отговорник: Директорите на дирекции
1.6. Провеждане среща Преглед на ръководството по въведената система за контрол ISO за констатиране на възникнали несъответствия по настоящата Антикризисна програма.
Срок за изпълнение: 30.05.2010 г..
Отговорник: секретар на общината и Директор на дирекция „АО”
1.7.Изготвяне на предложения до Кмета на Община Хасково за внасяне в Общински съвет -Хасково, за вземане на решения за цени на услуги, които да се извършват и не са включени в Приложение 2 към НОАМТЦУТОХ
Срок за изпълнение: постоянен
Отговорник: Директори на дирекци
1.8. При липса на инвеститорски интерес към концесията свързана с изграждането на надземен и подземен паркинг да се разгледа и предложи на Общински съвет Хасково друга възможност за реализиране на приходи от терена при запазване на основната му функция;
Срок: постоянен;
Отговарят: Кмета на общината
1.9. Изготвяне предложения за включване в НОАМТЦУОХ на цени на услуги, извършвани от администрацията, но не включени в Наредбата;
Срок: постоянен;
Отговарят: Директорите на дирекции
1.10. Търсене на спонсори – частни фирми, физически лица за получаване на дарения, в пари и натура за подпомагане на дейности на Общината.;
Срок: постоянен
Отговорник: Директори на дирекции
2. МЕРКИ, СВЪРЗАНИ СЪС СПАЗВАНЕ НА БЮДЖЕТНАТА ДИСЦИПЛИНА
2.1. Стриктно прилагане на въведената Система за финансово управление и контрол /СФУК/;
Срок за изпълнение: постоянен
Отговорник: Директори на дирекции и н-к отдел „ВК”
2.2. Да се преразгледат всички приети писменни процедури за документиране на финансови, стопански и други операции и действия, свързани с дейността на община Хасково, както и да се изготвят нови процедури по организацията на документооборота, регламентиран с вътрешен правилник за документооборота.
РАЗДЕЛ ВТОРИ
МЕРКИ, СВЪРЗАНИ С НАМАЛЯВАНЕ НА РАЗХОДИТЕ ПО БЮДЖЕТ 2010
1.Оптимизиране на числеността на персонала в дейностите местна отговорност.
Срок: постоянен;
Отговарят: Ръководители на второстепенни звена
2. За ликвидиране на неразплатени и просрочени плащания на Общината към фирми изпълнители по договори, да им се предложат в замяна на дълга общински имоти, обявени многократно за продажба с Решение на Общински съвет, за които до момента няма проявен интерес от инвеститори.
Срок: постоянен;
Отговарят: Директор на дирекции „ФСД” и „ОС”
3. Оптимизиране на разходи за издръжка като:
3.1. Всички директори на дирекции да предоставят на експертите „Информационно обслужване” изготвените си процедури, правила и наредби които ще се поставят в „споделена папка”, за да се ползват от останалите дирекции с цел да се избегне многократно копиране и намаляване разхода за копирна хартия.
Срок за изпълнение: 31.04.2010 г.
Отговорник: Директорите на всички дирекции
3.2. Разпечатването на вътрешно-ведомствени ежедневни справки за ползване между служителите на дирекциите да става на хартия втора
употреба.
Срок за изпълнение: Постоянен
Отговорник: Директори на дирекции
3.3. Първоначално прецизиране на заявяваните от служителите месечни количества на канцеларски материали от ръководителя на съответната дирекция и повторно прецизиране от Директор на дирекция „АО”.
Срок за изпълнение: Постоянен
Отговорник: Директори на дирекции
3.4. Преразглеждане разхода на гориво за наличните МПС на второстепенните звената, както и на реда за ползването им.
Срок за изпълнение: 30.04.2010 г.
Отговорник: Директор на дирекция „ПНОВК”
3.4. Свеждане до необходимия минимум ползването на МПС при изпълнение на служебни задължения в общинска администрация, чрез предварително подаване на писмени заявки за ползване на последните единствено и само чрез директори на дирекции, към директор на дирекция „Администрация”.
Срок за изпълнение: Постоянен
Отговорник: Директори на дирекции
3.5. Регламентиране на нови лимити за телефонни и мобилни разговори по служебни телефони и GSM-и.
Срок за изпълнение: 31.03.2010 г.
Отговорник: Директори на дирекция „АО” и „ПНОВК”
3.6. Оптимизиране на разходите за парно и електрическо отопление в административните сгради на Общината.
Срок за изпълнение: Постоянен
Отговорник: Директори на дирекция „АО”
3.7. Опазване и добросъвестно ползване на наличното оборудване с цел намаляване на разходите по неговата поддръжка или минимизиране на необходимостта от закупуване на ново такова.
Срок за изпълнение: Постоянен
Отговорник: Директори на дирекция „АО” и „ПНОВК”
4. Изготвяне на предложение до Кмета на Община Хасково за прекратяване на договори за наем с неизрядни наематели.
Срок за изпълнение: постоянен.
Отговорник: Директор ”ОС ” и Гл.счетоводител
5.Завишаване на контрола по Наредбите за разполагане на преместваеми обекти и за рекламна дейност;
Срок: постоянен
Отговарят:Директор на дирекция „УТ”
6. Завишаване на контрола върху качеството при изграждане на общинските обекти, с цел намаляване на последващите разходи за поправка и ремонт.
Срок: постоянен;
Отговарят: Директор на дирекция „СИПЕ”
7. Квалификационните курсове на специалистите да се локализират на местно и регионално ниво;
Срок: постоянен
Отговорник: Директори на дирекции
8. Транспортни средства поради крайна амортизация да не се поддържа като резервен вариант и се предложат за бракуване.
Срок: м.декември.2010
Отговорник:Ст.специалист„Транспорт”
Програмата за финансова стабилизация е изготвена в изпълнение
на Решение на Общински съвет - Хасково №484 от 26.02.2010 г.
При необходимост, същата може да бъде актуализирана през бюджетната 2010 година.
На основа на изготвената Програма за финансова стабилизация на Община Хасково всички ръководители на второстепенни звена да изготвят заповеди в съответствие с основната си дейност в които да набележат краткосрочни .848]TJ/R7 и средносрочни превантивни мерки за финансово стабилизиране и спазване на бюджетната дисциплина с конкретни срокове и отговорници за тяхното изпълнение.
Програмата е приета с Решение №498 от 26.03.2010г. на Общински съвет- Хасково.