Протокол №19 от заседание на Oбщинския съвет, проведено на 01.03.2013 год.
в т.ч
1.1.2.1.данъчни приходи - 7095000 лв.
1.1.2.2.неданъчни приходи – 15454080 лв.
1.1.2.3.обща изравнителна субсидия - 1509100 лв.
1.1.2.4.целева субсидия за капиталови разходи за - 789600 лв.
финансиране на общински дейности в т.ч.
- за изграждане и ремонт на общински пътища – 292400 лв.
1.1.2.5.преходен остатък в лв. – 166162 лв.
1.1.2.6.преходен остатък във валута - 24911 лв.
1.1.2.6.депозит в лева – 3485 лв.
1.1.1.7.кредит от финансова институция (+) - 1200000 лв.
1.1.2.7.погашение инвестиционни кредити (-) – 1959713 лв.
1.1.2.7 погашение на търговски кредит (-) – 195005 лв.
1.1.2.12.общински дълг от „ФЛАГ”, ББР(+) - 3300000 лв.
1.1.2.13.вътрешен заем за финансиране на ОП (-) – 3300000 лв.
1.1.2.11.възстановен вътрешен заем от ОП (+) - 1004120 лв.
1.1.2.8.погашение на кредит от „ФЛАГ” (-) - 650000 лв.
1.1.2.9.трансфер за ДКТ”Иван Димов” (-) – 72000 лв.
1.1.2.10.трансфер за зимно поддърж. и снегочистене -106200 лв.
1.1.2.13.погашение на други вътрешни заеми (-) – 650000 лв.
1.1.2.15.друго финансиране (-) – 540900 лв.
(Отчисления по Закона за управление на отпадъците)
1.2.ПО РАЗХОДА - 50572398 лв.
Разпределени по функции, групи, дейности и параграфи съгласно Приложения №2 и №2а
В т.ч.
1.2.1.За държавни дейности - 27287358 лв.
1.2.2.За общински дейности и дофинансиране на държавни дейности – 23285040 лв.
В т.ч.Резерв за непредвидени разходи – 600000 лв.
1.3.1.Инвестиционна програма съгласно Приложение №4 и Модул „Инвеститор”.
1.3.2.Разшифровка на капиталовите разходи финансирани със средствата по §40-00 „Постъпления от продажба на общински нефинансови активи”. Приложение №8.
1.4.1.Определя размера на просрочените задължения от предходната година, които ще бъдат разплатени от бюджета за текущата година в размер на 654682 лв.
1.4.2.Приема план-график за обслужване на просрочените задължения – Приложение №12.
1.5.Определя размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през бюджетната година в размер на 1589000 лв.
2.1.Приема План-сметка за приходите и разходите от такса битови отпадъци за 2013 г. Приложение № 6.
2.2.Приема План-сметките на извънбюджетните сметки и фондове. Приложение №9;
3. Приема следните лимити за разходи:
3.1.Социално-битови разходи на персонала, зает в бюджетните звена и кметствата, определени в размер на 3 на сто на база плановите средства за работна заплата на лицата назначени по трудови правоотношения.
3.2.Лимит за представителни разходи в размер на 40000 лв. в т. ч. за Общински съвет – 5000 лв. и зам. кметове – 5000 лв.
3.4.За работно облекло в общинските предприятия и дейностите чиято издръжка е “местна отговорност” (за които няма специални наредби, регламентиращи вида му) до 150 лв. на служител по негов избор.
4. Приема разчет за целеви разходи:
4.1. За членски внос в РСО “Марица” – 12000 лв. и други нестопански организации до 2000 лв.
4.2.Помощи за погребения размер на 310 лв. (с ДДС) за покриване на разходите за погребение на самотни, бездомни, безпризорни, без близки и роднини, настанени в заведения за социални услуги хора и сумата от 100 лв. (с ДДС) за подпомагане погребенията на регистрираните в службите за социално подпомагане.
5.1.Утвърждава списък на длъжностите и лицата, които имат право на транспортни разходи по Приложение № 13.
5.2.Упълномощава кмета на общината да утвърди поименните списъци представени от ръководителите на второстепенните звена на лицата по т.5.1. и размера на компенсиране в рамките от 60 до 85% от действителните разходи в зависимост от отдалечеността на населеното място.
6.Утвърждава годишен разчет на субсидии за:
6.1.Клуб на инвалидите, Клуб на слепите, Клуб на диабетоболните и на Съюза на пенсионерите по 3000 лв. за финансиране на текущата им дейност.
6.2.Читалищата – 366854 лв., разпределени съгласно предложение на създадена за целта комисия /Приложение № 7/.
6.3.За подпомагане спортни клубове и дружества със седалище и дейност на територията на общината, на основание чл. 59, ал. 2 от ЗФС определя сумата от 100 000 лв. Сумата да се отпуска под формата на субсидия от местни приходи по предложение на общинската комисия по физкултура и спорт. Изразходването на средствата може да става пряко от общината или по договаряне.
6.4.За “Тролейбусен транспорт“ ЕООД - 60000 лв., за финансиране на разходи и покриване на загуби от производствена дейност през 2013 г.
7.Дава съгласие възникналия временен недостиг от:
7.1.Бюджетни средства за финансиране на “местните дейности” в процеса на изпълнение на бюджета да се покрива текущо с безлихвени заеми от временно свободни средства по набирателните сметки на общината. /чл.24, т.1, 2 и 3 от Закона за общинските бюджети /;
7.2.Средства за изпълнение на спечелени проекти по Оперативните програми на ЕС, да се финансират с временни безлихвени заеми от бюджетните сметки до възстановяването им от Управляващия орган.
8. При спазване на общия размер по бюджета и при възникване на неотложни и доказани потребности предоставя следните правомощия на кмета по чл. 27 от ЗОБ:
8.1.Да изменя размера на бюджетните кредити за различните видове разходи в обема на общите разходи за една бюджетна дейност, без средствата за заплати, осигурителни вноски и стипендии в частта за делегираните от държавата дейности (без училищата);
8.2.Да прехвърля бюджетни кредити за различните видове разходи в една дейност или от една дейност в друга в рамките на една бюджетна група без да изменя общия й размер в частта за местните дейности;
8.3. Да се разпорежда с резервния бюджетен кредит по т .1.2.3.2.
8.4.Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за съфинансиране на общински програми и проекти.
8.5.Да разработва и възлага подготовката на общински програми проекти за осигуряване на алтернативни източници на средства за реализирани на годишните цели на общината.
8.6.Да кандидатства за средства по национални програми, структурни и други фондове на ЕС за изпълнение на общинския план за развитие.
9.Утвърждава разходването на бюджетните средства да се осъществява при спазване на следните приоритети:
9.1.Плащания по обслужване на общинския дълг за 2013 г. при спазване на ограниченията в чл. 12 от Закона за общинския дълг съгласно Приложение №5
9.2.Разходи за заплати, осигурителни плащания, стипендии и медикаменти;
9.3.Разходи за храна, отопление и осветление, както и издръжка на социалните, и образователни заведения;
9.4.Разходи за чистота;
9.5.Разходи за изпълнение на проекти по Оперативните програми на ЕС.
9.6.За просрочени разходи.
10.Определя числеността на персонала и средните брутни работни заплати в дейностите общинска отговорност съгласно Приложение №15.
11.Приема културен календар за 2013 г. на община Хасково в размер на 250000 лв. /Приложение №10/
12.Приема спортен календар за 2013 г. на община Хасково в размер на 65000 лв. /Приложение №14/
13.Определя единен стандарт за ”местна издръжка” в целодневните детски градини и обединени детски заведения на делегиран бюджет в размер на 60 лв. на дете на месец.
14.Определя от общинския бюджет за 2013 г. в частта за ”местни дейности”, годишен трансфер за финансиране на ДКТ ”Иван Димов” в размер на 72000 лв., въз основа на сключен договор с Министерство на културата, на основание чл.5, ал. 2 от Закона за закрила на културата.
15.Компенсират се от бюджета на община Хасково:
15.1.До 5 лв. (с ДДС) от стойността на абонаментните карти за една линия по избор във вътрешноградския транспорт за пенсионерите над 67 години.
15.2.Издадената абонаментна карта по т.15.1 трябва да съдържа трите имена и ЕГН на притежателя. Ползването и е валидно само с документ за самоличност. Картата не може да се преотстъпва на друго лице. При нарушение същата се отнема, без право на друга такава.